Kozijnen Vereniging van Eigenaren

Het vervangen van kozijnen is een omvangrijke maar ook belangrijke klus met een positieve uitwerking op de staat van onderhoud van het woningcomplex. Kozijnen vervangen is één van die klussen die goed door de Vereniging van Eigenaren kan worden aanbesteed.

Nieuwe kozijnen wordt vaak gecombineerd met het plaatsen van nieuw - beter isolerend - glaswerk. Nieuwe kozijnen zorgt dat de woningen er weer voor decennia tegen kunnen. Wanneer u voor houten kozijnen kiest bewaart het complex een mooie klassieke uitstraling. Een nadeel van houten kozijnen is dat ze wel door de schilder moeten worden onderhouden. Bij kunststof en aluminium kozijnen heeft u dit euvel niet. Dat scheelt op de exploitatiebegroting.

Er zijn veel aanbieders van kunststof en aluminium kozijnen. Het is daarom zaak dat u als Vereniging van Eigenaren zich oriënteert. Dit betekent dat u zult moeten weten wat de mogelijkheden qua materiaal (hout, kunststof en aluminium) en plaatsingsmethoden zijn.

Vraag ook altijd meerdere offertes aan. Zodoende kunt u de kozijnenleveranciers vergelijken op geboden prijs en kwaliteit. Vraag als VVE eenvoudig offertes voor kozijnen aan op MultiOfferte.nl.